četrtek, 8. september 2011

Zmanjšanje porabe in črnih izpuhov ter povečanje navora na vašem osebnem avtu

Zadevo, ki jo bom opisal vam sem že objavil na BMW forumu, pa so me "skenslali", očitno že ima kdo interes za to. Če je vaš avto pod garancijo tega NE delajte, ker jo boste skoraj zagotovo izničili.

Gre za EGR ventil, ki ga ima skoraj vsak avto. EGR pomeni "exhaust gas recirculation valve", torej ventil za recirkulacijo izpušnih plinov. Ta ventil se ob določenih pogojih odpre in cca 10% ispušnih plinov vrne v sesalni kolektor in tako nazaj v motor. To naj bi delal za to, da zmanjša zniža temperaturo v izgorevalni komori in tako zmanjša izpust škodljivih dušikovih oksidov (NOx). Posledice tega so za avto in vas pogubne, saj je zaradi tega poraba avta cca 10% večja in navor in maksimalna moč cca 10% manjša. Poleg tega saje, ki jih ustvarja predvsem diesel motor (teh saj ne bi bilo skoraj nič brez EGR ventila) mašijo sesalni kolektor in še dodatno zmanjšujejo moč motorja.

Meni osebno ni logično, kako je lahko neka zadeva EKO, če porabi več goriva in v primeru diesel motorjev tudi bolj kadi.

Kako sem prišel do tega? (Zelo skrajšana verzija.) Lani sem kupil rabljenega BMW-ja 530. Avto super, le kadil je krepko preveč. Na servisu bi radi zaslužili, zato bi mi menjali dize, kar pa ni poceni, pa še rešilo ne bi nič. Računalnik ni pokazal na avtu nobene napake. Problem sem objavil na forumu in ugotovil, da znajo biti včasih tudi forumi zelo neuporabni in očitno nekomu v korist. Nato mi je uporabnik foruma poslal privatno sporočilo, da naj odklopim EGR ventil in s tem rešim kup stvari. Očitno je ta EGR res tabu tema...
No, jaz sploh nisem vedel kaj je EGR in da sploh obstaja. Ko sem zadevo raziskal, sem rabil le minuto, da sem ga odklopil na mojem avtu in kaki dve minuti, da sem ga odklopil na ženinem. Razlika je bila očitna. Avto je skoraj takoj nehal kaditi, skoraj neverjetno. Iz stanja, ko je močno kadil je preklopil v stanje, ko ne kadi več. Tudi toliko ne, kot bi pričakoval, da je še normalno. Poraba mi je padla za več kot liter (motor je 3.0 in 184KM). Avto opazno bolje potegne in bolj mirno teče. Na tehničnem sem šel normalno skozi in zdaj se že več kot leto vozim tako, brez vseh problemov.

Kaka dva tedna nazaj sva se o tem pogovarjala s kolegom Petrom iz ljubljane. Tudi njemu sem na Audiu odklopil EGR ventil in že ko se je vračal v ljubljano me je poklical in z navdušenjem povedal, kako bolje avto potegne in sploh ne kadi več. Zato sem se odločil, da bom informacijo delil še z vami.

Kako odklopiti EGR ventil?

1. Starejši modeli z vakuumskim ventilom

Pri teh avtomobilih je zadeva povsem enostavna. EGR ventil lociramo tako, da najdemo cev, ki vodi iz izpušnega kolektorja preko ventila v sesalni kolektor. Ventil ima običajno okroglo glavo, v katero je napeljana cevka. Cevko snamemo in zamašimo s primernim zamaškom. Cevko z vezico fiksiramo na primerno mesto.  Nekateri jo zamašijo z majhno kroglico od npr. krogljičnega ležaja in nataknejo nazaj.

2. Novejši modeli z elektronskim EGR ventilom

V tem primeru bi sicer lahko odklopili konektor, ki vbodi do ventila, vendar bi motorni računalnik to zaznal in prižgal lučko za napako na motorju. Zato je tukaj malce več dela, in sicer je potrebno ventil odviti stran, po njem narediti zaporo iz tanke pločevine in tako fizično zablokirati pretok plinov. V nekaterih primerih je morda celo bolje blokirati pline na začetku, kjer gre cev iz ispušnega kolektorja.

Če se ne upate lotiti tega sami, gotovo poznate koga, ki se na to spozna. Sam pa seveda ne prevzemam nikakršne odgovornosti za škodo ali kake druge posledice, ki bi nastale zaradi upoštevanja nasvetov iz tega članka.

Pa srečno vožnjo.

Lucky

Ni komentarjev:

Objavite komentar